Gamle UFOer

Nå har jeg virkelig gravd i UFO haugen og frem dukket det opp 2 eldgamle ting som ikke har blitt ferdige; et par grytekluter og et veggteppe, sydd over papp. Disse to klenodiene er omlag 22-23 år gamle. På tide å sy dem ferdige! Gryteklutene ble laget på mitt første lappekurs, det var før skjærekniv og matte ble tatt i bruk. Det var forresten ei på kurset som hadde skjærekniv og matte, for hun hadde fått det fra USA. Men det ble ikke brukt, vi reiv stoffremsene og sydde etter pappmaler. Veggteppet er etter et mønster fra en bok som heter "Lær deg lappteknikk" av Lynette-Merlin Syme. Jeg har forresten et log cabin teppe fra den tiden som heller ikke er ferdige. Det skal dere får se i en annen post.
Stoffremsene er sydd på stoffunderlag.

Her er stoff fra en gammel bluse, stoffrester etter andre syprosjekter + stoffbiter som jeg kjøpte i gardinbutikken. Sydd over papp.
I have turn the UFO pile and found these two old UFOs. They are about 22 - 23 years old. The potholders are from my very first patchwork class and are sewn on fabric foundation. The other patchwork top is english paper piecing, the pattern is from "Learn Patchwork" by Lynette-Merlin Syme.

Kommentarer

Härligt med några UFOn mindre i gömmorna.
Grete sa…
Så flink du er som gjør ferdig så gamle ting! Men de er jo fine, da, og så er det morsomt å tenke på den utviklinga som har vært både på utstyrs-og stoffronten!
Har noen ufoer under ferdigstillelse jeg og. Lappegruppa på Darbu har UFO-lotteri denne våren, så jeg fikk skrapa sammen noen....
2ne sa…
Lykke til med UFOene :-)
God helg

Populære innlegg