Mrs. Moens vårmysterium ferdig!

Jeg kom i mål, litt sent - men det var jo strengt tatt ikke noen krav til sluttdato!
Mrs. Moens vårmysterium 2020 ga meg noen nye applikasjonsmåter som jeg ikke hadde brukt tidligere. Artig med ny lærdom.
Jeg har linket til Show & Tell Monday with Bambi
Blomstene er dobble, midten av blomstene er små pomponger. Bladene er også doble med tynn vatt inni, de ble quiltet før jeg klipte dem ut. Deretter sydde jeg en siksakkant rundt bladene så ikke vatten skulle synes. Fuglen har også tynn vatt, det samme med fuglehuset. Bladene har sydd fast til underlaget kun i midten av hvert blad. Blomstene er sydd fast med quiltesting i midten. Fuglehuset er sydd fast med  broderisting på maskin. Fuglen er applikert med applikasjonssting.
Hjerter og flettverk ble applikert på før og det hele ble quiltet. Prøvd å quilte et mønster som har elementer fra bakgrunnsstoffet.  Til og med lukkekant kom på før resten av applikasjonene ble montert.

Kommentarer

RandiT sa…
Tredimensjonal og artig quilt.
Barwitzki sa…
Great ... that's beautiful.
I like this spring dream very much ... Thank you for your contributions,
it is very interesting and a pleasure to see.
Greetings to you from Viola
EirinH sa…
Dette ble virkelig vakkert.
Det er jo bare så artig å lære noe nytt!!
Ukjent metode for applikering for meg også, ser artig ut.
Kanskje skulle jeg ha testet ut denne.

Populære innlegg