Restefest

 


Jeg kaller teppet "Høst". Teppet er 76 x 76 cm og skal henge på veggen på soverommet tenker jeg. Der trenger jeg noen farger.

Dette er et resultat av mitt ønske om å få redusert restekassen. Men hva er det med rester, de formerer seg som kaniner. 

Her tok jeg for meg de litt større bitene i rødt, gult/orange, grønt, blått og lilla. Så sortertete jeg strimler i alle mulige farger. Og da var det bare å skjære vertikale og litt skjeve snitt i de større bitene og sy inn strimlene. 

Det var litt av et puslearbeid, og første forsøk måtte sprettes opp litt. Det ble helt feil i hodet mitt med en rett kant som du ser på høyre side, her måtte det flyttes litt og legges til litt.

Og quiltingen da, det var vel lett som bare det å quilte vertikale striper! Hæ, det var ikke det vet du. Jeg tegnet opp første linje med kritt, deretter sydde jeg med overtransportør med guide. Men vet du, på ett eller annet tidspunkt begynte stripene å skjene til den ene siden og det så jeg ikke før jeg hadde sydd 2/3 av stripene. Ja, ja, da var det bare å finne frem sprettekniven igjen og ta opp halvparten av sømmene. Grøss og gru.


Jeg har brukt en twisted orange tråd, blank - kjøpt hos Kakle. Jeg måtte bruke Top stitch nål.



Kommentarer

Barwitzki sa…
Alt i alt, gled deg over å fullføre det ... det vil definitivt være flott og en glede å ha på soveromsveggen din.
Søntagshilser fra Viola
Birthe Marie sa…
Flott «Høst»resteteppe du har lagd. Det er kjekt å få bruke fra restelageret, men det er merkelig at det ikke minker. Ha en fin uke!

Populære innlegg