Kul håndarbeidspose

 Godt nytt sy år. Selv om det ikke har vært så mye aktivitet på bloggen på en stund, har jeg sydd altså.

Ideen til denne fant jeg på Pinterest selvfølgelig. Og min datter hadde lyst på en slik. Jeg klipte/skjærte og instruerte, hun sydde sammen. Her er link til originalen. Vi har brukt andre mål enn i originaloppskriften.



Kutt 8 stk rektangler av mønstret stoff 3,5 x 7,5" og ensfarget stoff 3,5 x 5,5". Lag spiss (min er 2")



Sy sammen.



Sy sammen de to delene i spissene, klipp vekk overflødig stoff i spissene og vreng ut. Press.

Vi har brukt vatt og mellomfór i bunnen. Her har vi lekt oss med sirkelsømsfot på symaskinen.

Foret til vesken er vattert og ble quiltet med sirkelfot. Kuttet et rektangel på 24,5" x 8,5". Ble renskjært etter quilting. 

Bunn på vesken.

Vi sydde på en kant øverst  med en snorkanal. En sort anorakksnor ble brukt til å trekke sammen posen.




Kommentarer

Frederika sa…
Den ble veldig fint Eva.
RandiT sa…
Så artig og fin!! Og morsomt å bruke sirkelsøm på maskin. Har bare prøvd det noen få ganger men nå ble jeg inspirert altså..
sall1234 sa…
Så herlig denne var da, artig med nye sømforlag, blir inspirert av det. Ha en flott dag.
RandiT sa…
Så morsom bag du har sydd! Strikketøy eller sytøy er trygt bevart i denne👍🏻

Populære innlegg