ABC i ord og Bilder - T


T for Torre de Belém - et lite fort i Belemkvartalet i utkanten av Lisboa. Besøkte stedet i går. Torre de Belém ble bygget på tidlig 1600-tallet i Manuelinsk stil som vel bare finnes i Portugal. Denne stilen kommer av Kong Manuel som bygde masse flotte slott og palasser. I dag er Torre de Belém et minnesmerke over Portugals storhetstid. Som dere skjønner er jeg i Portugal. Det er også grunnen til at det ikke har vært noe aktivitet på denne bloggen på en stund. 14 dager i Portugal, nærmere bestemt Estoril, har vært alle tiders. Estoril ligger på Lisboa-kysten og her er det fin temperatur for oss nordmenn, ikke alt for varmt. Det vil si rundt 28 grader om dagen og litt kaldt om kvelden, slik at du må ha jakke på. Det har vært 14 fine dager, med masse sol og opplevelser. Sintra - en liten vakker by litt inn i landet må vel sies å være høydepunktet. Så mange utrolige slott og palasser på ett sted, har jeg alldri sett.


ABC i ord og bilder er en lek som Petunia startet på sin blogg. Bli med da vel.

Kommentarer

Grethe sa…
Hallo....ferieturist. Ønsker deg en fortsatt fin ferie, så hyggelig at du ville dele litt med oss her i Norge. Portogal er et herlig land. Var i Lisboe for noen år siden, men besøkte ikke Torre de Belèm. Flott innlegg på T.
Viola sa…
Et vakkert fort! Det har vært veldig varmt i Norge også, kan jeg si. Men den siste uka har det vært kaldere og regn innimellom, hvertfall her i Oslo :) Jeg har aldri vært i Portugal, men har mange ganger kunne tenkt meg dit.. God ferie videre! :)

Populære innlegg