Adventsgave 21 og 22 og ordlek: Musikk

I går ble det ikke noe blogging, hvorfor det? Jo, fordi da var det innkjøp av juletre, sen middag og så var det litt tv og sofakrok før jeg sloknet. På adventskalenderen i går hang en liten pakke og inni den var det en kjekk liten hjerteutstanser og i dag var det fine hårstrikker.


Dagens ord er MUSIKK. Og det må man ha. Det er jo mye fin julemusikk for tiden, og det er mange flotte julekonserter rundt om. Jeg har jo tidligere skrevet om den nydelige kirkekonserten med Ole Edvard Antonsen og Sølvguttene, det ga skikkelig julestemning.
 Nå er det deilig julestemning i heimen og det lukter sånn som det bare gjør i julen. I kveld har jeg kokt salt lammelår, en tradisjon som min mann har hatt med seg. Det lukter så godt, mmmmm det skal smake med sennep, sylteagurk, rødbeter og grovbrød. Mens lammelåret kokte laget jeg delfiakake - ingen jul uten denne syndige konfektkaken. Da brer julestemningen seg i huset, mens alle kretser omkring i kjøkkenet og sniker til seg godteriet som skal i kaken.

Jeg har laget noen engler som synger, men det må være noen himmelske toner som ikke jeg hører.

En himmelsk syngedame er Helene Bøksle, det er vakre toner det som kommer fra hennes munn.

Flere musikktemaer finner du hos Merete.

Kommentarer

Gudveig HN sa…
Nydelige englesyngedamer du har laget!

Populære innlegg