Adventsgave nr 10 og ordlek LES

I dag var det en litt mer gøyal sak i adventskalenderen. En mønsterkutter, den er kjekk å ha når man skal lage fine julekort og ting og tang. Det begynner nå å bli glissent på kalenderen, tenk det er bare 14 gaver igjen, altså 14 dager til julaften.

OK, jeg er nesten ferdig med alle presangene, jeg har til og med sendt de første julekokort. Jeg er ikke julestresset, jeg kan til og med lese en bok hvis jeg vil. Og det vil jeg, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvem jeg skal begynne på. Det må bli noe krim. Det ligger flere spennende bøker å venter på meg; Tysteren av Jan Erik Fjell tror jeg at jeg skal begynne på nå. Men, det er Camilla Läckberg som er min favoritt, men det er bare en bok jeg ikke har lest og det er fyrvokteren. Regner med at den kommer under juletreet. Ved siden av krim leser jeg kokebøker, tar de ofte med som sengelektyre.

Jeg har til og med sydd et bilde etter en bok. Det var etter en utfordring i Sølvtråden lappelag;  vi skulle laget A4 bilder inspirert av den første setningen i den boken vi sist hadde lest. For mitt vekommende var det Dødsriket av Tom Kristensen - en bok om terror. Første setning var: "Solen sto på sitt høyeste og temeraturen passerte 40 grader".

Hos Merete kan du lese om andre sine leseoppleveler

Kommentarer

Grethe sa…
Herlig adventstid. Jeg også bare kose meg med juleforberedelser. Jeg har lest bøker av Lâckberg, jeg liker henne veldig godt. Leser nå Tyskerungen, men Fyrvokteren ligger og venter på meg. Jeg ser i haugen din at du har Øya, den synes jeg var kjempe fin. God helg :0)

Populære innlegg