Grytekluter og tekannevarmer

Jeg fikk servert kald te på hytta til min venninde, så derfor synes jeg det var på sin plass med en tekannevarmer. Dessuten hadde hun orange grytekluter - som overhode ikke passet inn i hennes fargevalg; sort, grått og blått. Derfor grytekluter som står i stil til tekannevarmeren. Sakene er overlevert i dag til hennes store glede. Det er jo hyggelig at det man lager blir satt pris på, og det vet jeg hun gjør (ellers hadde jeg ikke laget det til henne). Både takannevarmer og grytekluter er sydd i sort lin med innslag av blått batikkstoff og grått bomullsstoff. De fine blokkene har min datter sydd.

A friend of me served me cold tea at her cabin, so I thought I would sew a tea cosy for her.  Besides, she had orange potholders -which did not fit into her color scheme; black, gray and blue. Therefore, potholders to match the tea cosy. Both are handed over today to her great joy. It's nice to know what you sew is appreciatd, and I know she does (otherwise I would not have made ​​it to her). Both tea cosy and potholders are made ​​of black linen with touches of blue batikk and gray cotton fabric . My daughter has made the blocks​​.

Kommentarer

toja sa…
Så heldig venninnen din er som får slike fine ting. Jeg er helt enig med deg i at det er moro å gi bort ting når du vet det blir satt pris på.
Anne-Grethe sa…
Så heldig! Jeg skal jammen invitere deg på hytta mi neste vinter og servere deg kald te! ;-)
God påske og god tur til Køben! :-)
Tino sa…
Så fin tekannevarmer og grytekluter! Heldig vennine!
Ønsker deg en herlig helg!
Klem T
Unknown sa…
Fin tevarmer og grytekluter. Løperen fra kurset med R.K. er kjempe fin den også. Hun er en flink kurslærer.
Sølvis blog sa…
Kjempefin venninnegave, og så stilig med lin og batikk sammen

Populære innlegg