Månedens kalenderutfordring går tregt

Jeg kommer ingen vei med månedens utfordring. Vet ikke helt om jeg skal skylde på en betent arm eller dårlige ideer, for det går tregt med å komponere et noe av materialer som ikke er tradisjonelle quiltestoffer. Her har jeg funnet frem og sydd sammen lapper av kjoler i blanke stoffer og ubestemmelige stoffer, gardinstoff i ulike kvaliteter og håndmalte silkerester. På det nederste bildet har jeg klippet ut en fugl fra et gardinstoff.

It goes slowly with this month's challenge. I do not know if I should blame it on an inflamed arm or bad ideas. I don't find the right design with materials that are not traditional quilting fabrics. Here I have found and stitched together patches of scraps from dresses in shiny fabrics and unknown quality, curtain fabrics in different qualities and scraps from hand-painted silk. On the bottom picture shows a bird I have cut out from a curtain fabric.

Kommentarer

Gudveig HN sa…
Sommeren er ikke den tid på året med mest sy-lyst her heller, og med betent arm syns jeg du skal ta 'ferie' fra syingen til du blir bedre... da kommer sikkert inspirasjon og sylyst tilbake. God bedring og god sommer!
Unknown sa…
Synes dette ser fint ut, fuglen passer fint inn. Liker måten du har vevet soff inn i det grønne stoffet. Men hver forsiktig med armen. Lykke til
Bjørg sa…
Ille med vond arm! God bedring! Jeg tror du kommer i havn denne gangen også Eva, du er veldig kreativ!
Grete sa…
Noen utfordringer er verre enn andre, og jeg synes det høres vanskelig ut å bruke helt andre materialer enn vanlig, men du klarer nok dette også, Eva. Fuglen er i alle fall flott, håper den får være med videre! Spent på å se hva det blir! Men ta det rolig med armen! God bedring!

Populære innlegg