Round Robin

 Dette teppet er det verd å ta frem fra glemselen. Teppet har jeg sydd sammen med flere andre lappedamer fra andre land. Veldig moro. Når teppet var ferdig deltok flere av oss på en utstilling i Malvern i England i 2002. Da traff vi hverandre for første gang. Vi kalte oss QuiltCircle og sydde flere tepper sammen.

Hver av oss startet med midten av teppet, sendte videre til neste lappedame på listen som sydde en rad rundt midten. Du kan lese mer om teppet her. Vi hadde også en skrivebok som fulgte hvert teppe og det er veldig moro å lese i den om tanker som lappedamene hadde om sin runde rundt teppet. Mitt teppe er håndquiltet av meg.

Vi var 10 lappedamer fra Europa, USA og Asia som startet dette i 1999, et tilfeldig treff på Internett. Så mitt teppe har vært innom mange land før det kom tilbake. Jeg har dessverre ikke bilde av alle de andre teppene, men noen av de som var med på utstillingen:

Med tanke på at 10 damer har sydd hver sin runde og brukt stoff fra sitt eget lager, har vi fått det til å harmonere synes jeg.

Dette teppet fikk en pris. Det morsomme er at 10 forskjellige damer har selv designet hver sin runde.


Dette teppet var ikke ferdig når utsillingen var.

Kommentarer

Populære innlegg