Fra dynetrekk til bluse



Fint med dynetrekk som kan resirkuleres. Stoffet er ganske tynt og glatt og frynser noe skrekkelig. Egentlig ganske ekkelt å jobbe med, for frynsene satt fast på fingrene mine. Greit å få testet ut et mønster i alle fall. Mønsteret jeg har brukt er fra Stoff og Stil (nr 23163) og inneholder mønster til en kjole og bluse.

Sy pent, sier Tanja på Sømrom. Jeg planla at franske sømmer skulle utforskes og jeg trengte å øve meg på å sy knapphull. Mønsteret var uten franske sømmer, så jeg måtte legge til litt ekstra sømmonn.


Rynking er det også lenge siden jeg har gjort, så det var bra å få øvd på det også.


Franske sømmer gikk ganske bra synes jeg. Utfordringen var å klippe ned sømmonnet. Huff og huff, hadde ikke før tenkt tanken at jeg må være forsiktig, så var skaden gjort! Men heldigvis gikk det å redde meg inn igjen når sømmen på vrangen skulle syes. Puh, svettet litt ekstra da.

Jeg fant også ut at jeg ville prøve en fallefot som fulgte med maskinen, men den var for smal, så når jeg kom til sidesømmene hvor det var ekstra tykt, så måtte jeg hoppe over og sy til for hånd isteden.


Blusen lukkes med en hempe bak i nakken.

Alt i alt, ble jeg ganske fornøyd med resultatet.

Kommentarer

Frederika sa…
Den ble skikkelig fin. Du er allsidig du. :-)

Populære innlegg