Ærre mulig!!


Indisk, blokktrykket økologisk bomull er en utfordring, spesielt når det er håndtrykket. Dette nydelige stoffet kjøpt på Sysaker.com hadde jeg et bestemt mønster i tankene. Mønsteret er fra Ottobre 2019. 


Med en begrenset stoffmengde la jeg ut mønsterdelene på stoffet og klipte i vei. Det er et enkelt mønster og det tok meg en liten ettermiddag å klippe og sy blusen. Jeg var klar over at det forekom skjønnhetsfeil for stoffet er håndtrykket. Men da jeg dro den på meg, så jeg et iøynefallende trykkavvik midt på forstykket - sukk.

Ja, ja, jeg bestemte meg for at det er helt ok å være litt lys på magen, da har jeg kontroll over trykkavviket.

Ryggen har litt trykkavvik den også, men det er ikke så iøynefallende som front.

Må innrømme at jeg har justert mønsteret litt, da det egentlig er en bluse som lar skuldrene være nakne, men jeg ville ha en bluse som dekket skuldrene.

Kommentarer

Frederika sa…
Blusen ble kjempefint. Fin farge

Populære innlegg