Fargerik reiseveske


Jeg har sydd meg en liten bag i et selvlaget regnbuestoff. Mønsteret til bagen heter Get Out of Town og er fra ByAnnie.


For noen år siden var det en del av medlemmene  i Sølvtråden lappelag som gikk sammen for å sy hvert sitt regnbuestoff. Regnbuestoffet består av 15 - 20 mønstrede strimler av stoff i regnbuens farger - fra blålilla til rødlilla. Vi lot de rødfiolette strimlene være øverst og de blåfiolette nederst. Mellom blålilla og rødlilla er det rødt, orange, gult, gulgrønne, klar grønn, turkisgrønne og blå. Strimlene var i ulike bredder, men alle var i hel stoffbredde.  Dette ble til et stor stykke regnbuestoff som vi delte opp i 3 eller 4 deler og byttet oss i mellom slik at alle fikk 3 eller 4 ulike stykker. Disse ble igjen skjært opp i ulike bredder og sydd sammen igjen.



Her er mitt regnbuestoff etter at jeg har sydd sammen alle strimlene jeg fikk ut av mine tildelte stykker.
Her er "to i en"lomme på fronten sydd på. 

Bærehankene er montert.
Det er selvfølgelig lommer på innsiden også, her er en mesh-lomme, på andre siden er det lommer i fórstoffet.


Her er glidelåsen sydd i. Som dere ser, stikker glidelåsen et stykke ut på hver side, men kuttes av ved sammensying.


Sidestykket monteres. Vrangen ut.

Det ble tykke lag som maskinen måtte mestre. Måtte bruke den kraftigste nålen jeg hadde.


Viktig med riktige trådfarger. Heldige meg fikk dette settet til jul.

Jeg har tidligere sydd sekk og spisebrikker av slikt regnbuestoff. 



Kommentarer

Populære innlegg