Stjerner i sikte

 Ideen til dette teppet fikk jeg på Pinterest. Men som mange ganger før, tok det helt av, den ene blokken etter den andre ble spydd ut av symaskinen. Jeg gikk løs på restekurven, men tro det eller ei, jeg gikk tom for lyse stoffrester!! Jeg måtte tigge om mer stoff fra mine lappevenner i Sølvtråden lappelag, og de ga villig vekk av sitt restelager. Nå er teppet gitt bort til aksjonen Tepper som varmer, organisert av Norsk Quilteforbund som gir teppene til langtidssyke barn rundt om på våre sykehus.

Jeg har quiltet teppet på min Janome S7 og det var litt av en jobb, for teppet er stort - dekker en hel enkeltseng. Jeg måtte ta spisebordet i bruk. Jeg quiltet med en Wonderfil tråd, men husker ikke hvilken. Den er i alle fall flerfarget lys tone, kjøpt hos Kakle.



Hver av blokkene består av remser i ulike bredder og ca 10" lengde. Blokkene renskjæres til 8" før de legges på hverandre, rette mot rette og remsene skal ligge i samme retning. Blokkene skjæres på tvers. Fremgangsmåten finner du her i et tidligere innlegg om grytekluter 








Kommentarer

Populære innlegg