Med røtter i restekurven

 Jeg er så heldig å ha god venner som deler de samme interessene som meg. Dette veggteppet har min gode venninne Margret og jeg sydd sammen. Designet hadde jeg hatt liggende i skisseboken i flere år, og det passe fint til årets medlemskonkurranse i Norsk Quilteforbund. Temaet var RØTTER og det kan jo tolkes på flere måter. Siden vi bare har brukt rester, så var tittelen grei. 

Vi deltok i kategorien Grupper. Vi  vant ikke, men fikk i alle fall gode tilbakemeldinger på teppet vår, og det gledet oss.


Blomstene begynner å ta form. Utgangspunktet for hver blomst, er en kvadrat eller rektangel som så er kuttet på frihånd vertikalt og horisontalt. I det hjørnet som vender inn mot midten er det sydd på en gul/orange trekant og på to av hjørnene på kronbladet er det sydd på en grønn trekant. Alt er kuttet på frihånd.

Første forsøk på layout med alle blokkene. Noen av de grønne blokkene byttet vi ut.


Her er Margret i gang med å brodere franske knuter rundt midten av blomstene.


Merkelappen bak på teppet med relevant info.

Kommentarer

Frederika sa…
Det er et kjempefint teppet dere sydde. Fint å jobbe sammen med en som har samme interesse

Populære innlegg