Sent ute med sommerprosjekter

 Jeg er vel litt sent ute med å sy sommerklær, men pytt pytt, det kommer en sommer neste år også. Men når jeg først fikk ånden over meg og klargjorde overlockmaskinen på syrommet, ble det både en t-skjorte etter eget mønster og en sommerkjole etter mønster fra Kreativistine - Traveldress. Et av mine favorittmønstre som jeg har brukt mange ganger. Tror dette er 6 kjolen etter det mønsteret.



Jeg ble så ivrig at jeg så ikke forskjell på foran og bak da jeg skulle sette på ribb-kanten i halsen og det resulterte at jeg fikk skjøten foran. Sånn kan det gå, men jeg fant en løsning på det - med en liten sløyfe jeg hadde liggende. Problem løst!



Dette t-skjorte mønsteret er jeg veldig fornøyd med og har sydd flere. Mønsteret har jeg basert på en kjøpe t-shirt. Synes kanskje at denne ble litt pysj-preget, men jeg liker godt fargen, så jeg lar det stå til og vil nok bruke den. Her har jeg forsøkt meg på å skjule overlock-kanten med en strimmel av stoffet. Ble ikke helt som tenkt, men jeg har godkjent den.




Når man syr får man jo som kjent rester og jeg benyttet samtidig sjansen til å sy en truse, mønster etter Amica Patterns. Restene stammer fra denne kjolen. Og jeg har tidligere sydd en singlet av restene.

Truse front

Det ble en fargerik truse, og den var veldig god å ha på. Blir nok flere av denne typen.

Truse bak


Kommentarer

Populære innlegg