Truseposer

 

Truseposer er kjekke å bruke når jeg er på reise. Jeg pakker alltid trusene mine i truseposer som jeg kan henge opp på badet på hotellrommet eller hvor jeg måtte befinne meg. Dekorative er de også. 
Enkle å sy er de også, og veldig fin å bruke rester man har liggende. 

Dette er en UFO jeg fant i en oppryddingsaksjon. Jeg ante ikke hva jeg hadde i tankene når denne blokken ble laget, så da ble det en trusepose.



Her har jeg startet med et stykke vatt som er 11 x 11 inch/tommer og så har jeg sydd på stoffbiter litt etter innfallsmetoden. Etterpå renskjæres blokken til 10 x 10 inch.


Til en trusepose, trenger du 2 stk eksteriørstoff eller blokker på 10 x 10 inch og to 2 stk fórstoff på 10 x 10 inch. En remse til lukking på 5 x 2 inch og en remse på 10 x 3 inch for oppheng + en knapp. Jeg bruker 1/4 inch sømmonn.


Her er remsene til oppheng og lukking. Brettes dobbel og en gang til inn mot midten. Press og sy stikning på begge langsider.

Oppheng og lukking syes på fra midten på bakstykket.


Sy fórstoffet rette mot rette på for og bakstykket. deretter rundt hele, men sett av en åpning i fóret til å vrenge gjennom. Lag hjørner i bunnen på hovedstoffet og fórstoffet og vreng. Sy igjen vrengeåpningen. Sy en stikning langs øvre kant og sy på en knapp på frontstykket. 

Jeg bruker også truseposene til andre ting, for eksempel på syrommet til å ha avskjær fra andre prosjekter som igjen kan bli til nye ting.
Her har jeg sløyfet lukking + at jeg har sydd på en liten lomme i front.



Kommentarer

Populære innlegg