God mat i helgen

Scampi i tomatsaus og fetasost. Det kunne ikke passet bedre på en lørdag med Mamma mia film på tv etterpå. Smakte godt med foccacia til.


Det har også blitt litt grilling i helgen. Kyllingfileter i honning og limemarinade var helt supert.


Oppskrift på min spesialmarinade Honning og lime marinade:
3 ss soyasaus, 2 ss flytende honning, 1 ss olivenolje/rapsolje, juice fra 1 lime, hvis du har økonologisk lime, rasp skallet også. 2 hvitløksfedd eller en sjalottløk, 2 ss hakket koriander, en liten klype rød pepperflak. Bland alt sammen, kyllingfiletene deles i to (jeg brukte fire kyllingfileter) og has i en plastpose, hell over marinaden og la stå i kjøleskapet natten over i en bolle/fat. Jeg bruker å snu på posen av og til så jeg er sikker på at marinaden får trukket godt inn. Det smaker himmelsk!

Kommentarer

Frederika sa…
oppskrift ser fint ut. Må prøve det en gang
Grethe sa…
Liker matoppskrifter! Dette ser godt ut, oppskriften kan jeg også klare, takk skal du ha :-)

Populære innlegg